BMX zoals het bedoeld is!
FCV Schagen-logo-website
Kalender
<< jan 2019 >>
mdwdvzz
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Logo format 230x100 Vedder
Logo format 230x100 mastermate
Logo format 230x100 Baars
FCV Schagen ZTI-230x100

Wintertraining van Robin van der Kolk

Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Date(s) - 02/02/2019
15:00 - 17:00

Locatie
FcvSchagen

Categorieën


De wintertraining is een besloten training waarvoor er voorafgaand een aanmelding moet hebben plaats gevonden. Momenteel zijn alle trainingen vol.

Elke training zal starten met oefeningen zonder fiets. Hierbij worden mini-bands, een speedladder, slam-balls, gewichten & weerstandselastieken gebruikt. Dit is om kracht, snelheid en coördinatie op te bouwen en te verbeteren. Het is dan ook belangrijk dat iedereen (warme) sportkleding aanheeft om mee te beginnen. Na deel 1 wordt er in de kantine even opgewarmd, omgekleed en snel wat eten/drinken naar binnen gewerkt voor we de baan opgaan voor deel 2, welke zal bestaan uit kracht, conditie en ook een stukje techniek training. Er zit altijd een bepaalde structuur/opbouw in de training, waardoor in de eerste trainingen meer de nadruk wordt gelegd op kracht/conditie dan techniek.

Wanneer de weers- en/of baanomstandigheden het niet toelaten om de baan op te gaan wordt er volledig langs de baan getraind met eerder genoemde attributen. In dit geval wordt de training altijd wat korter dan normaal (max 30min), aangezien volledig 2u krachttraining niet wenselijk is voor (zeer) jeugdige sporters en blessures kan veroorzaken.

Voor de groep in Schagen wordt er geprobeerd, als het weer het toelaat, om maximaal 4 trainingen af te werken in Heiloo om wat variatie te bieden. Wanneer de training in Heiloo zal zijn, zal deze 30min eerder beginnen, om 14:30! Uiterlijk vrijdag avond 20:00 stuur ik dit toe via mail. Bij geen bericht zal de training in Schagen zijn. De eerste training zal in ieder geval in Schagen zijn.

Nog even kort samenvattend:
– Schaf warme (thermo) kleding aan en doe deze altijd aan. Je kunt beter iets moeten uittrekken dan staan te bibberen van de kou
– Zorg altijd voor een paar extra handschoenen/sokken
– Stap met je beste been uit bed en breng je goede humeur mee
– Neem altijd een regenshirt mee aangezien er ook bij regen wordt doorgetraind

Onze Facebook